سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در اینجا درباره اینکه کدام غذاها می توانند سلامت پوست را تقویت ک

محصولات دارویی برای آکنه را در نظر بگیرید

در حالی که محصولات ملایم و طبیعی می توانند به مدیریت پوست کمک کنند و ممکن است به جوش های جزئی کمک کنند، افرادی که آکنه های مداوم یا شدید دارند باید به متخصص پوست مراجعه کنند تا در مورد گزینه های دارویی صحبت کنند. گزینه های دارویی بسته به نوع پوست و شدت آکنه متفاوت خواهد بود.

 

از محصولات آرایشی طبیعی استفاده کنید

گاهی اوقات، محصولات آرایشی می توانند جوش ها را تشدید کنند. تغییر به محصولات آرایشی طبیعی یا آنهایی که برای تنفس منافذ طراحی شده اند ممکن است به کاهش جوش های ناشی از آرایش کمک کند.

 

همچنین مهم است که هر شب تمام لوازم آرایش را پاک کنید و هر برس یا ابزار آرایشی را مرتب تمیز کنید.

 

تغییر سبک زندگی

اگرچه شواهد تا حد زیادی حکایتی است، برخی از تغییرات سبک زندگی نیز ممکن است به حفظ تعادل پوست کمک کند. تغییرات سبک زندگی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

 

هر شب یک شب استراحت کامل داشته باشید

اجتناب از سیگار کشیدن

کاهش یا حذف قند اضافی

اجتناب از غذاهای سرخ شده

استرس را کاهش دهید

همچنین مهم است که در صورت امکان استرس را به حداقل برسانید. نویسندگان مقاله ای در سال 2017 اشاره کردند که آکنه ولگاریس یکی از شایع ترین اختلالات التهابی پوست است.

 

آنها همچنین ارتباط بین استرس و آکنه را برجسته می کنند و بیان می کنند که استرس می تواند ترکیبات التهابی را در بدن افزایش دهد. احساسات شدید خشم یا استرس عاطفی ممکن است منجر به بروز آکنه یا بدتر شدن علائم شود.

 

به همین دلیل، یافتن راه هایی برای کاهش استرس برای کمک به کنترل آکنه مهم است. تکنیک های مدیریت استرس عبارتند از:

 

ورزش منظم

گرفتن ماساژ یا طب سوزنی

درگیر شدن در تمرینات آرامش بخش، مانند مدیتیشن یا تمرینات تنفسی

انجام فعالیت های حرکتی، از جمله یوگا و تای چی

فعالیت های کاهش استرس نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برخی از مردم ممکن است از پیاده روی در جنگل لذت ببرند، در حالی که دیگران ممکن است برای مثال نوشتن در یک مجله را ترجیح دهند اطلاعات بیشتر در لاکوجان.